- Uzupełnij na podstawie diagnozy lokalnej:
- WHO/kto będzie brał udział w zajęciach – kobiety
- WHAT FOR/w jakim celu przeprowadzasz zajęcia – odpowiedzi na potrzebę jaką są cykliczne zajęcia rękodzielnicze
- WHERE/gdzie odbędą się zajęcia (np. w czytelni lub w sali komputerowej) – w czytelni
- WHEN/kiedy (tutaj wpisz orientacyjny termin np. w tygodniu przed południem) – w godzinach popołudniowych np. godz. 17:00 – 18:30
- PLANOWANIE –
Główny CEL warsztatu: nabycie umiejętności tworzenia rękodzieła użytkowego
Cele szczegółowe warsztatu: poznanie techniki zdobienia przedmiotów – decoupage, ozdobienie drewnianych zakładek do książek
- Wstępny schemat warsztatów
Postaraj się przestrzegać poniższych proporcji. Jeśli czas zajęć wynosi np. 90 minut, to wstęp powinien mieć około 10, część właściwa – 70, a zakończenie również 10 minut. Uzupełnij swój schemat (możesz zmienić czas trwania warsztatów):
- WSTĘP – 10% (15 minut)
METODY I MATERIAŁY:
PRZEBIEG:
– powitanie uczestników,
– przedstawienie się każdego uczestnika,
– zabawa integracyjna – Co nas łączy
- ROZWINIĘCIE – 80% (65minut)
METODY I MATERIAŁY:
drewniane zakładki, serwetki, klej, nożyczki, farby akrylowe, pędzelki gąbkowe, lakier,
Materiały:
- Zapoznanie się z historią techniki decoupage na Wikipedii (https://pl.wikipedia.org/wiki/Decoupage )
- Wydrukowanie i pokazanie przykładowych materiałów do wykorzystania podczas warsztatów decoupage korzystając z grafik dostępnych na Pixabay
(https://pixabay.com/pl/images/search/decoupage/)
PRZEBIEG:
-Omówienie na czym polega technika decoupage,
– rozdanie uczestnikom drewnianych zakładek do książek
– ozdobienie, wykonanie zakładek w technice decoupage
- ZAKOŃCZENIE – 10% (10minut)
METODY I MATERIAŁY:
PRZEBIEG:
– podsumowanie warsztatów, prezentacja zakładek