Izabela Kotlęga
Scenariusz zajęć rękodzielniczych pt. „Króliczek ze skarpetki”.
1. Na podstawie diagnozy lokalnej:
a) WHO/panie w wieku 40 – 60 lat
b) WHAT FOR/ zajęcia rękodzielnicze w bibliotece w myśl założenia, że biblioteka jest miejscem spotkań
c) WHERE/biblioteka w Lubiewie, sala świetlicy
d) WHEN/kiedy środa, 10 marca godz. 18:00 – 19:30
2. PLANOWANIE –
Główny CEL warsztatu: biblioteka jako miejsce spotkań
Cele szczegółowe warsztatu:
– kultywowanie wielkanocnych tradycji,
– rozwijanie umiejętności rękodzielniczych,
– rozwijanie kreatywnego myślenia wśród lokalnej społeczności,
– integracja lokalnej społeczności.
WSTĘP – 10% (15 minut)
METODY I MATERIAŁY:
PRZEBIEG:
– powitanie
– poznanie się uczestników
– zabawa w skojarzenia (hasła np. „Wielkanoc”, „skarpetka”)
– zagajenie tematu, pokazanie przykładowych zdjęć wielkanocnego zajączka wykonanego ze skarpetki (zdjęcia wydrukowane oraz w wersji online: https://pl.pinterest.com/pin/619878336207116635/visual-search/)
ROZWINIĘCIE – 80% (65minut)
METODY I MATERIAŁY:
PRZEBIEG:
– podział na zespoły poprzedzony analizą umiejętności
– zapoznanie się z materiałami do wykonania i ozdobienia króliczka,
– zapoznanie się z instrukcją wykonania króliczka,
– podział zadań w zespołach,
– wykonanie króliczka,
– quiz dla uczestników na platformie Kahoot pt. „Wielkanocne tradycje”, a także w wersji tradycyjnej.
ZAKOŃCZENIE – 10% (10minut)
METODY I MATERIAŁY:
PRZEBIEG:
– podsumowanie prac i sfotografowanie jej efektów,
– zapowiedź kolejnego spotkania w środę 17 marca,
– propozycja utworzenia grupy na Facebooku (jeśli wszyscy uczestnicy korzystają z tego portalu) i dzielenia się swoimi pomysłami i efektami rękodzielniczych pomysłów.